Min far...

Min far är en rolig, om än excentrisk man. När han var i min ålder bodde han i Portugal, körde Maserati och dejtade modeller. Han har mustasch och är även bra på att brottas. Bara en sådan sak gör att han rankas in på min tio-i-topp lista över tuffa snubbar. Han tror för övrigt att jag pluggar "väg och vatten" vid Chalmers, och det känns skumt men charmigt på samma gång. 

I dag är det lördag, och jag är bjuden på middag i afton. Det kommer nog gå åt helvete med lite vilja. Landet ligger nämligen så att en mycket god vän har förlovat sig. Jag har för avsikt att dyka upp, gravt berusad och visa min aktning. Jävlar vad det kommer smälla. Jag ser scener i mitt inre. Scener där jag välter bordet. Scener där jag ramlar omkull. Scener där jag sjunger karaoke till "Girls" av Beastie Boys. Scener där jag spyr. Scener där jag hoppar från balkongen. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0