Söndagar

Om mina fredagar ter sig märkliga, då kommer ni sätta vinet i halsen när ni hör om mina söndagar. Oftast vaknar jag upp på högst tveksamma platser, och minns inte riktigt hur jag hamnat där. Ibland är jag hemma, ibland inte. Jag tar mig dock oftast hem i sinom tid. Väl hemma vältrar jag mig i sorgen över att jag aldrig köpte den där bombarjackan Acne hade i sin SS/07 kollektion. När väl sorgen släpper bestämmer jag mig oftast för att se på mitt liv utifrån en annan persons ögon. Jag går runt och kikar. Jag börjar alltid med garderoben där jag ser en äldre man, runt 50, vilken låtit en skräddare hög på LSD designa allt. Tänk The Clash on Broadway möter Vivienne Westwood med en tvist av Berlin. Blixa Bargeld möter Tom Petty. Jag tror ni förstår. 
Vidare trippar jag runt och kikar. In i duschen och badrummet, där jag läser varje etikett och tittar på varje produkt. Han som bor här har nog len hy tänker jag. Jag tittar på alla böcker, läser alla mail och sms. Jag tittar på vilka sidor som besökts på internet. Jag tittar på favoriter som är sparade på youtube. Jag sitter i en stol och dricker kaffe i en medhavd termos. Jag provar alla skor. Jag snokar som fan helt enkelt!
Slutsatsen som slår mig är alltid den samma; "Fan, han som bor här verkar vara en riktigt rolig snubbe". Undra när ni ska förstå det?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0