30:e

Jag överlevde middagen. Söndagsfylla och bättre mat, kantat med sång. Jag är precis hemkommen och har klätt mig i tolv kashmirtröjor. Jag vandrar av och an i rummet som en liten gubbe. Det är såhär det måste kännas att äga ett mindre gods, det kan jag tänka mig. Kvällen och natten kommer vara som vanligt, nämligen ingen sömn. Jag sover inte längre. Jag kommer att se The Shining baklänges. Jävlar vad märkligt det kommer att bli.

Jag hade en gång en svart rock från Prada. Jag valde dock att måla iklädd just denna rock. Jag tänkte inte noga, utan hade den som sk. målarrock. Givetvis fick jag målarfärg på den. Vad tänkte geniet i min kropp då? Jo, givetvis kan man ta bort det med klorin! Det gick ju rakt åt helvete kan jag lova.



Kommentarer
Postat av: Mr G

Först: det är alldeles för få kommentarer på denna blogg. Detsamma påpekade jag i en kommentar häromdagen. Då försvann hela bloggen.

Sen: Jag vet inte varför inga kommenterar dessa inlägg. Antingen räcker inte den intellektuella kapaciteten hos läsarna till att nå kärnan av författarens gripande skildringar. Kanske är det så. Alternativt är medlidandet med en sjuk mans öde för stort.

2008-12-01 @ 00:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0